ORLEN to marka godna zaufania

2017-09-18

Stacje ORLEN cieszą się największym zaufaniem wśród przedsiębiorców, tak wynika z badania w branży B2B – Marka Godna Zaufania, przeprowadzonego przez instytut badawczy Kantar Millward Brown na zlecenie miesięcznika „My Company Polska”.

Celem badania było określenie, którym markom biznesowym ufają polscy przedsiębiorcy, głównie właściciele i prezesi firm oraz kadra kierownicza. Ankieta zrealizowana została przy zastosowaniu metody CAWI (ankiety online), a respondenci wskazywali spontanicznie marki, którym ufają najbardziej.

Marka ORLEN została także wysoko oceniona w dodatkowych aspektach weryfikacji, jakie w tym roku postawiono przed respondentami, prosząc ich o opisanie wybranych marek pod kątem trzech kryteriów, takich jak: jakość, innowacyjność oraz silny wizerunek, dzięki czemu ocena zyskała jeszcze szerszy wymiar.

– Zaufanie, jakim Klienci obdarzają markę ORLEN jest sumą wielu czynników, do których przywiązujemy największą wagę każdego dnia. Lojalność, podobnie jak wizerunek stacji paliw, buduje się latami, ale można stracić w jednej chwili. Dlatego tak ważna jest dla Spółki dbałość o relacje, słuchanie Klientów i wychodzenie naprzeciw ich potrzebom. Dla nich nieustannie dbamy o jakość produktów, rozwijamy ofertę sklepową i gastronomiczną, wprowadzamy nowe usługi i formaty – podsumowuje wyniki badania Zbigniew Leszczyński, Członek Zarządu ds. Sprzedaży PKN ORLEN.

Jak wynika z badania, aż 15 zwycięzców w swoich kategoriach to marki, które utrzymały pozycję lidera sprzed roku. W tym gronie są prawdziwi mistrzowie, którzy stali się niemal synonimem danej kategorii.
Wszystkie pytania dotyczące marek były otwarte, co – zdaniem organizatorów badania – dało równe szanse nominacji każdej marce, niezależnie od jej wielkości i zasięgu. Odpowiedzi respondentów w pełni bazowały na ich osobistej wiedzy i doświadczeniu.

Ocenie podlegały marki produktów i usług w 23 kategoriach podzielonych na cztery segmenty: technologie, finanse, transport i usługi. Respondenci wymienili łącznie ponad 350 marek.
Pełne wyniki drugiej już edycji badania dostępne są na stronie MarkaGodnaZaufania.pl